Проблема школи:
Створення розвивального
середовища
для соціалізації успішної
особистості вихованця та
реалізації творчого потенціалу педагога
Проблема ШМО:
Формування та розвиток
особистості, здатної до самореалізації та самовиховання
Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання класних керівників за 2015/2016
навчальний рік
Згідно з
принципами, вимогами та положеннями нормативних документів про освіту, в тому
числі Закону України «Про загальну середню освіту», Національної доктрини
розвитку освіти України у ХХІ столітті, Національної програми виховання дітей
та учнівської молоді в Україні; Державної програми «Основні орієнтири виховання
учнів 1-11 класів у загальноосвітніх навчальних закладах», відповідно до
річного плану роботи школи діяльність ШМО у 2015/2016 навчальному році була спрямована на розвиток
творчої особистості класних керівників, підвищення їх професійної майстерності,
набуття ними практичних навичок, необхідних для здійснення виховного процесу.
Діяльність ШМО було
зорієнтовано на реалізацію проблемного питання «Формування та розвиток особистості, здатної до самореалізації та
самовиховання».
Система методичної
роботи з класними керівниками включає традиційні і нетрадиційні, колективні та
індивідуальні форми її організації, які взаємодіють і доповнюють одна одну. Серед
них - «круглі столи», консультації, творчі звіти, заняття з елементами
тренінгу. Використовуються заслуховування та обговорення доповідей з питань
теоретичної підготовки, з актуальних проблем навчання і виховання, практичні
заняття з педагогами. В результаті проведеної роботи підвищується
якість підготовки класних керівників до проведення виховних заходів, розширяюється
діапазон форм та методів, які ними використовується.
Протягом 2015-2016
навчального року було проведено 4 засідань методичного об’єднання, на яких
розглядалися питання щодо планування, структури та змісту виховної роботи в
класах, опрацьовані основні нормативні документи та методичні матеріали з
виховної роботи.
23 грудня 2015 року
засідання ШМО класних керівників було присвячене темі « Пошуково – дослідницька
діяльність як складова формування ціннісних ставлень особистості». Враховуючи
актуальність даної проблеми сьогодні, учасники зібрання активізували пошукову діяльність, оволоділи сучасними методами організації
діяльності: проектна технологія, ( веб) – квест технологія; сприяли залученню
батьків до даного виду діяльності; висвітлювали результати роботи у ЗМІ.
22 березня
2016 року на засіданні ШМО вивчалася тема « Гуманні взаємини:зміст,
шляхи та методи формування. Ціннісне ставлення до людей.» Педагоги вважають гуманізм основним принципом
побудови взаємин у колективі. Особливу увагу звернули на розмаїття методів. Під
час виборів методів та засобів класні керівники враховували рівень
сформованості цієї якості особистості та вікові, психологічні та фізіологічні
особливості.
Члени ШМО взяли активну участь в обласному огляді – конкурсі
« Педагогічна блогосфера».
В огляді – конкурсі брала участь Трощинська О.П.
На
останньому засіданні ШМО (13 червня 2016 р.)
здійснено самоаналіз діяльності класних керівників за розробленою
пам’яткою, розглянуто параметри оцінювання результатів діяльності класного
керівника та результати вивчення рівнів вихованості учнів школи, проаналізовано
підсумки діагностики класних керівників для визначення завдань на наступний
навчальний рік.
З метою підвищення методичного
рівня класних керівників проводилося взаємовідвідування класними керівниками
виховних заходів. Протягом навчального року колегам були
запропоновані відкриті класні заходи:
- літературно-музична
композиція «Перемоги день ясний» (8-9 класи,
Коваленко Н.М., Загребельна Н.М.),
- година-реквієм «Крок у безсмертя… Щоб ніколи
знову», підготовлений 8 класом та класним керівником Виштикайло І.В.,
- класна година у 6
класі «Право у нашому житті» (Устюжаніна О.В.)
- година спілкування в 6 класі до Дня вшанування
учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (Чорноусько Н.М.),
- відкритий урок в
рамках класного річного проекту «Моя маленька велика Батьківщина» (6 клас,
Устюжаніна О.В.)
- свято «Новорічне диво» (11 клас, Галіченко
Т.В..).
Класними
керівниками забезпечено участь вихованців у шкільних та районних конкурсах,
акціях, фестивалях:
-
шкільному Тижні миру та в рамках нього малювальному
флеш-мобі і літературно-музичній композиції «Українські діти – за мир у всьому
світі» (ціннісне ставлення до суспільства, держави);
-
благодійних ярмарках, кошти від яких направлені на
односельцям – учасникам АТО (ціннісне ставлення до людей);
-
районному конкурсі волонтерських загонів (9 клас,
Коваленко Н.М., Дромашко Л.І.), за результатами якого отримали диплом за
зайняте ІІ місце (ціннісне ставлення до людей);
-
акції «Людям потрібна допомога», в рамках якої учні 9
класу відвідували пенсіонерів (ціннісне ставлення до людей);
-
акції «Рівні серед рівних» (10 клас, Загребельна Н.М.);
-
шкільному фестивалі проектів «Все починається з малого»
(ціннісне ставлення до суспільства і держави, до людей, до себе, до мистецтва):
Клас
|
Назва проекту
|
Керівник
|
Результат
|
5
|
Моя маленька велика Батьківщина
|
Устюжаніна О.В.
|
участь
|
6
|
А над світом
українська вишивка цвіте
|
Чорноусько Н.М.
|
участь
|
7
|
Віртуальний музей
мистецтва
|
Виштикайло І.В.
|
участь
|
8
|
Спіши, спіши
творить добро
|
Коваленко Н.М.
|
переможець
|
9
|
Гендерна рівність
|
Загребельна Н.М.
|
участь
|
10
|
Життя людини –
найвища цінність
|
Галіченко Т.В
|
участь
|
11
|
Соціальні мережі
: за і проти
|
Трощинська О.П
|
участь
|
Серед
позитивних змін у роботі ШМО можна відмітити досвід у проведенні спільних
(міжкласних) заходів, що проводилися класними керівниками 9 та 10я класів
Коваленко Н.М. та Загребельною Н.М.:
-
конференція «Зупинимо СНІД
разом»;
- урок пам’яті «За подвиг
безсмертний – подяка довічна», проведений на базі районного краєзнавчого музею.
З метою реалізації патріотичного виховання класні
керівники організовували екскурсії до музею, де проводилися уроки пам’яті,
участь у мітингах, самі проводили уроки реквієми, години пам’яті.
Щовівторка класними керівниками проводилися
інформаційні години та щоп’ятниці – бесіди з безпеки життєдіяльності.
Для реалізації свого творчого потенціалу педагоги
взяли участь у заходах різного рівня:
- Всеукраїнський конкурс уроків та виховних
заходів для учнів 5-11 класів з питань попередження та подолання домашнього
насильства щодо дітей та насильства в школах (Виштикайло І.В.);
- обласний творчий конкурс до
Міжнародного дня толерантності «Толерантність як основа сучасного світу»
(Устюжаніна О.В.);
- обласний конкурс «Від
дослідницької компетентності педагога до навчально-дослідницьких умінь дітей»
(Устюжаніна О.В.);
- Міжнародний молодіжний конкурс
волонтерських проектів, який організовано Всеукраїнською молодіжною громадською
організацією «Служіння заради миру» (Коваленко Н.М., Дромашко Л.І.);
- обласний огляд освітніх блогів
«Педагогічна блогосфера», за результатами якого Виштикайло І.В. відзначена
дипломом за зайняте ІІ місце у номінації «Блог класного керівника, вихователя».
Серед класних керівників, які брали активну участь в роботі шкільного методичного
об’єднання, слід відзначити Коваленко
Н.М., Трощинську О.П., Устюжаніну О.В.,
Галіченко Т.В.
В школі є в наявності методична
база для підвищення теоретичного й практичного рівня класних керівників, що включає
у себе посібники з теорії й практики виховної роботи з учнями, батьками,
громадськістю.
Протягом 2015-2016 н.р. класні керівники взяли участь у загальношкільних
заходах:
- педагогічній раді з проблеми «Розвиток
патріотичної свідомості учнівської молоді» (жовтень 2014 р.), на якій Коваленко
Н.М та Устюжаніна О.В., класні керівники 8 та 5 класу, ділилися досвідом
роботи, та було представлено результати анкетування «Мій громадянський
обов’язок» для учнів 6-11 класів;
- педагогічному консиліумі «Час кризи. Перехід із
початкової школи в основну».
Серед позитивних змін, що відбулися у роботі ШМО, треба відзначити:
- співпрацю з практичним психологом закладу, яка допомогла у вивченні
вихованості учнів закладу;
- впровадження діагностичної діяльності класних керівників;
- більш ґрунтовну теоретичну підготовку педагогів з тем, що розглядалися;
- участь у конкурсах, що дають можливість перевірити та вдосконалити свій
професіоналізм;
- активізація висвітлення шкільних та класних подій у районній газеті
«Сільське життя» («Пам’ять про їх подвиг житиме вічно», Н.Загребельна,
Н.Коваленко, №89-90, листопад 2014 р.; «Поклик» у дії», Н.Загребельна, №41-42,
травень 2015р.; «Прощавай, рідна школо!», О.Трощинська, №47-48, червень 2015р.)
Результати діагностики членів ШМО
Найбільш сприяють у виконанні обов’язків класного керівника такі якості
вихованців, як: ініціативність, цілеспрямованість, активність,
комунікабельність, доброта, виконавча дисципліна, толерантність, енергійність
та чуйність.
Потребують уваги такі якості вихованців, як: уміння дружити,
дисциплінованість, колективізм. Крім того, ускладнюють роботу класних
керівників конфліктність, неслухняність та безвідповідальність деяких учнів.
Сприяють взаєморозумінню між педагогами і вихованцями та допомагають
добиватися значного виховного ефекту професіоналізм, ерудиція, демократичність,
послідовність, вимогливість, доброта, чесність і довіра дорослих.
Найбільш значимими видами діяльності класних керівників вважаються:
-
формування класного колективу,
-
вивчення індивідуальних
особливостей вихованців,
-
аналіз соціуму,
-
контроль за навчальними
досягненнями,
-
соціалізація та адаптація
вихованців,
-
підвищення власної кваліфікації
і професійного потенціалу.
Потребують більшої уваги питання щодо роботи з
батьками та участь педагогів у професійних об’єднаннях педагогів-виховників.
Найбільш значимим напрямком виховної роботи
більшість класних керівників вважає виховання толерантності.
Серед завдань, над якими працювали класні
керівники, спільним (незалежно від віку вихованців?!) є згуртування класного
колективу.
Серед форм роботи, що потребують більшої уваги з
боку педагогів: зустрічі з цікавими людьми, ділові ігри, тренінги, театральні
постановки, активно-рухові (походи, спортивні ігри), випуск класних стіннівок,
а також порт фоліо учня і класу (яким вже приділялася увага на одному із
засідань ШМО!?).
На
посередньому рівні класні керівники оцінили свої знання і вміння щодо організації роботи з батьками, підготовки і проведення диспутів і дискусій, методики КТС, застосування методів
діагностики виховання, соціальне проектування (з вивчення якого ми починали
2015-20156н.р.!?), використання Інтернет-технологій у виховному процесі.
Рівень
вихованості на кінець навчального року
Клас
|
Учнів (учасників)
|
НР
|
СР
|
ДР
|
ВР
|
5
|
25
|
0
|
1 (4%)
|
15 (60%)
|
9 (36%)
|
6
|
21
|
3 (14%)
|
5 (24%)
|
11 (52%)
|
2 (10%)
|
7
|
12
|
2 (16%)
|
5 (42%)
|
5 (42%)
|
0
|
8
|
13
|
2 (15%)
|
2 (15%)
|
7 (55%)
|
2 (15%)
|
9
|
16
|
0
|
5 (31%)
|
10 (63%)
|
1 (6%)
|
10
|
11
|
3 (28%)
|
2 (18%)
|
5 (45%)
|
1 (9%)
|
11
|
15
|
1 (7%)
|
3 (20%)
|
8 (53%)
|
3 (20%)
|
|
113
|
11 (10%)
|
23 (20%)
|
61 (54%)
|
18 (16%)
|
Результати дослідження показують, що протягом
навчального року зменшилась кількість учнів, що виявляють низький, середній та
високий рівень вихованості і збільшилася
кількість вихованців з достатнім рівнем (виявляють позитивну самостійність у
діяльності, мають ситуативну громадську позицію). Разом з тим, 10 % вихованців
характерна слабка, нестійка позитивна поведінка, яка регулюється в основному
вимогами дорослих та іншими зовнішніми стимулами і збудниками, ситуативні
прояви самоорганізації і саморегуляції. 22% вихованців властива самостійність,
прояви самоорганізації і саморегуляції, відсутня громадянська позиція. Лише 14%
вихованців мають стійку і позитивну самостійність у діяльності та поведінці,
проявляють активну громадську та громадянську позицію.
Задачі шкільного методичного об’єднання класних
керівників на 206/2017 навчальний рік:
- реалізація Державної
програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів у загальноосвітніх
навчальних закладах;
- створення умов
для підвищення професійного рівня класних керівників, формування сучасного
стилю професійного мислення, готовності продукування нових педагогічних ідей,
технологій, поширення перспективного педагогічного досвіду, прагнення до
самовдосконалення,;
- координування планування, організації та
педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
- сприяння становленню й розвитку системи виховної
роботи класних керівників,
- вдосконалення
та розвиток системи
учнівського самоврядування;
- вдосконалення роботи
з батьківською громадськістю
- використання сучасних
інформаційних технологій у виховному процесі з метою формування ключових
компетентностей сучасного школяра;
- проведення
педагогічного моніторингу
з метою пошуку оптимальних методів формування та розвитку особистості вихованців.
Голова ШМО
Загребельна Н.М.
Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання класних керівників за 2014/2015 навчальний рік
Згідно з
принципами, вимогами та положеннями нормативних документів про освіту, в тому
числі Закону України «Про загальну середню освіту», Національної доктрини
розвитку освіти України у ХХІ столітті, Національної програми виховання дітей
та учнівської молоді в Україні; Державної програми «Основні орієнтири виховання
учнів 1-11 класів у загальноосвітніх навчальних закладах», відповідно до
річного плану роботи школи діяльність ШМО у 2014/2015 навчальному році була спрямована на розвиток
творчої особистості класних керівників, підвищення їх професійної майстерності,
набуття ними практичних навичок, необхідних для здійснення виховного процесу.
Діяльність ШМО була
зорієнтована на реалізацію проблемного питання «Формування та розвиток особистості, здатної до самореалізації та
самовиховання».
У 2014-2015 н.р.
забезпечували супровід навчання і виховання 7 класних керівників, з яких 2 –
вчителів вищої категорії, 2 – першої, 2 – другої та 1 – спеціаліст.
Система методичної
роботи з класними керівниками включає традиційні і нетрадиційні, колективні та
індивідуальні форми її організації, які взаємодіють і доповнюють одна одну. Серед
них - «круглі столи», консультації, творчі звіти, заняття з елементами
тренінгу. Використовуються заслуховування та обговорення доповідей з питань
теоретичної підготовки, з актуальних проблем навчання і виховання, практичні
заняття з педагогами. В результаті проведеної роботи підвищується
якість підготовки класних керівників до проведення виховних заходів, розширяюється
діапазон форм та методів, які ними використовується.
Протягом 2014-2015
навчального року було проведено 5 засідань методичного об’єднання, на яких
розглядалися питання щодо планування, структури та змісту виховної роботи в
класах, опрацьовані основні нормативні документи та методичні матеріали з
виховної роботи.
12 листопада 2014
року засідання ШМО класних керівників було присвячене темі «Ціннісне ставлення
особистості до суспільства та держави». Враховуючи актуальність даної проблеми
сьогодні, учасники зібрання ще раз повторили основні документи МОН України про
патріотичне виховання учнівської молоді (Калашник О.А.), обговорили та
поділилися досвідом формування правосвідомості (Галіченко Т.В.), політичної
культури (Коваленко Н.М.), міжетнічних відносин (Виштикайло І.В.). Про ідеї
виховання патріота у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського розповіла
Загребельна Н.М. Шкільний бібліотекар Діхтяренко І.В. представила тематичну
літературу, що є у нашій бібліотеці.
21 січня 2015 року
на засіданні ШМО вивчалася тема «Ціннісне ставлення до свого соціального «Я».
Теоретичну частину зібрання забезпечила Трощинська О.П., класний керівник
11 класу (доповідь «Формування самооцінних суджень»). З результатами
дослідження рівня самооцінки вихованців закладу та рекомендаціями щодо
формування в учнів культури поведінки у спілкуванні, навчання їх способів
розв’язання конфліктів ознайомила практичний психолог Коваль К.К. Поради
В.О.Сухомлинського, як учити своїх вихованців виховувати самих себе, висвітлені у збірці «Листи до сина», представила Загребельна Н.М.
Темою зібрання, що
відбулося 4 березня 2015 року, були обрані "Сучасні підходи до організації
співробітництва з батьками у формуванні компетентності особистості". У
ході ділової бесіди колегами були розглянуті рекомендації "Сучасні підходи
до проведення класних батьківських зборів", підготовлені заступником
директора Калашник О.А. Класні керівники ознайомилися з комплексом навчальних
програм "Сімейні цінності" та методичними матеріалами до них. Результати діагностики «Моя майбутня
родина: бачення школяра» представила голова ШМО Загребельна Н.М. Огляд
періодичної преси з теми засідання зробила бібліотекар школи Діхтяренко І.В.
Крім того, методом "мозкового штурму" визначено можливий напрямок
підготовки до конкурсу "Моральний вчинок".
На останньому
засіданні ШМО (2 червня 2015 р.)
здійснено самоаналіз діяльності класних керівників за розробленою
пам’яткою, розглянуто параметри оцінювання результатів діяльності класного
керівника (ж.Завуч, №20, жовтень 2014)
та результати вивчення рівнів вихованості учнів школи, проаналізовано
підсумки діагностики класних керівників для визначення завдань на наступний
навчальний рік.
З метою підвищення методичного
рівня класних керівників проводилося взаємовідвідування класними керівниками
виховних заходів. Протягом навчального року колегам були
запропоновані відкриті класні заходи:
- літературно-музична
композиція «Перемоги день ясний» (8-9 класи,
Коваленко Н.М., Загребельна Н.М.),
- година-реквієм «Крок у безсмертя… Щоб ніколи
знову», підготовлений 7 класом та класним керівником Виштикайло І.В.,
- класна година у 5
класі «Право у нашому житті» (Устюжаніна О.В.)
- година спілкування в 6 класі до Дня вшанування
учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (Чорноусько Н.М.),
- відкритий урок в
рамках класного річного проекту «Моя маленька велика Батьківщина» (5 клас,
Устюжаніна О.В.)
- свято «Новорічне диво» (11 клас, Трощинська
О.П.).
Класними
керівниками забезпечено участь вихованців у шкільних та районних конкурсах,
акціях, фестивалях:
-
шкільному Тижні миру та в рамках нього малювальному
флеш-мобі і літературно-музичній композиції «Українські діти – за мир у всьому
світі» (ціннісне ставлення до суспільства, держави);
-
благодійних ярмарках, кошти від яких направлені
односельцям – учасникам АТО (ціннісне ставлення до людей);
-
районному конкурсі волонтерських загонів (8 клас,
Коваленко Н.М., Дромашко Л.І.), за результатами якого отримали диплом за
зайняте ІІІ місце (ціннісне ставлення до людей);
-
акції «Людям потрібна допомога», в рамках якої учні 8
класу відвідували пенсіонерів (ціннісне ставлення до людей);
-
акції «Рівні серед рівних» (9 клас, Загребельна Н.М.);
-
шкільному фестивалі проектів «Все починається з малого»
(ціннісне ставлення до суспільства і держави, до людей, до себе, до мистецтва):
Клас
|
Назва проекту
|
Керівник
|
Результат
|
5
|
Моя маленька велика Батьківщина
|
Устюжаніна О.В.
|
участь
|
6
|
А над світом українська вишивка цвіте
|
Чорноусько Н.М.
|
участь
|
7
|
Віртуальний музей мистецтва
|
Виштикайло І.В.
|
участь
|
8
|
Спіши, спіши творить добро
|
Коваленко Н.М.
|
переможець
|
9
|
Гендерна рівність
|
Загребельна Н.М.
|
участь
|
10
|
Життя людини – найвища цінність
|
Галіченко Т.В
|
участь
|
11
|
Соціальні мережі : за і проти
|
Трощинська О.П
|
участь
|
Серед позитивних змін у роботі ШМО можна відмітити досвід у проведенні
спільних (міжкласних) заходів, що проводилися класними керівниками 8 та 9
класів Коваленко Н.М. та Загребельною Н.М.:
-
конференція «Зупинимо СНІД
разом»;
-
урок пам’яті «За подвиг
безсмертний – подяка довічна», проведений на базі районного краєзнавчого музею.
З метою реалізації патріотичного виховання класні
керівники організовували екскурсії до музею, де проводилися уроки пам’яті,
участь у мітингах, самі проводили уроки реквієми, години пам’яті.
Щовівторка класними керівниками проводилися інформаційні години та
щоп’ятниці – бесіди з безпеки життєдіяльності.
Для реалізації свого творчого потенціалу педагоги
взяли участь у заходах різного рівня:
-
Всеукраїнський конкурс уроків та виховних
заходів для учнів 5-11 класів з питань попередження та подолання домашнього
насильства щодо дітей та насильства в школах (Виштикайло І.В.);
-
обласний творчий конкурс до
Міжнародного дня толерантності «Толерантність як основа сучасного світу»
(Устюжаніна О.В.);
-
обласний конкурс «Від
дослідницької компетентності педагога до навчально-дослідницьких умінь дітей»
(Устюжаніна О.В.);
-
Міжнародний молодіжний конкурс
волонтерських проектів, який організовано Всеукраїнською молодіжною громадською
організацією «Служіння заради миру» (Коваленко Н.М., Дромашко Л.І.);
-
обласний огляд освітніх блогів
«Педагогічна блогосфера», за результатами якого Виштикайло І.В. відзначена
дипломом за зайняте ІІ місце у номінації «Блог класного керівника, вихователя».
Серед класних керівників, які брали активну участь в роботі шкільного
методичного об’єднання, слід відзначити
Коваленко Н.М., Трощинську О.П.,
Устюжаніну О.В.
В школі є в наявності методична
база для підвищення теоретичного й практичного рівня класних керівників, що
включає у себе посібники з теорії й практики виховної роботи з учнями,
батьками, громадськістю.
Протягом 2014-2015 н.р. класні керівники взяли участь у загальношкільних
заходах:
- педагогічній раді з проблеми «Розвиток
патріотичної свідомості учнівської молоді» (жовтень 2014 р.), на якій Коваленко
Н.М та Устюжаніна О.В., класні керівники 8 та 5 класу, ділилися досвідом
роботи, та було представлено результати анкетування «Мій громадянський
обов’язок» для учнів 6-11 класів;
- педагогічному консиліумі «Час кризи. Перехід із
початкової школи в основну».
Серед позитивних змін, що відбулися у роботі ШМО, треба відзначити:
- співпрацю з практичним психологом закладу, яка допомогла у вивченні
вихованості учнів закладу;
- впровадження діагностичної діяльності класних керівників;
- більш ґрунтовну теоретичну підготовку педагогів з тем, що розглядалися;
- участь у конкурсах, що дають можливість перевірити та вдосконалити свій
професіоналізм;
- активізація висвітлення шкільних та класних подій у районній газеті
«Сільське життя» («Пам’ять про їх подвиг житиме вічно», Н.Загребельна,
Н.Коваленко, №89-90, листопад 2014 р.; «Поклик» у дії», Н.Загребельна, №41-42,
травень 2015р.; «Прощавай, рідна школо!», О.Трощинська, №47-48, червень 2015р.)
Результати діагностики членів ШМО
Найбільш сприяють у виконанні обов’язків класного керівника такі якості
вихованців, як: ініціативність, цілеспрямованість, активність,
комунікабельність, доброта, виконавча дисципліна, толерантність, енергійність
та чуйність.
Потребують уваги такі якості вихованців, як: уміння дружити,
дисциплінованість, колективізм. Крім того, ускладнюють роботу класних
керівників конфліктність, неслухняність та безвідповідальність деяких учнів.
Сприяють взаєморозумінню між педагогами і вихованцями та допомагають
добиватися значного виховного ефекту професіоналізм, ерудиція, демократичність,
послідовність, вимогливість, доброта, чесність і довіра дорослих.
Найбільш значимими видами діяльності класних керівників вважаються:
-
формування класного колективу,
-
вивчення індивідуальних
особливостей вихованців,
-
аналіз соціуму,
-
контроль за навчальними
досягненнями,
-
соціалізація та адаптація
вихованців,
-
підвищення власної кваліфікації
і професійного потенціалу.
Потребують більшої уваги питання щодо роботи з
батьками та участь педагогів у професійних об’єднаннях педагогів-виховників.
Найбільш значимим напрямком виховної роботи
більшість класних керівників вважає виховання толерантності.
Серед завдань, над якими працювали класні
керівники, спільним (незалежно від віку вихованців?!) є згуртування класного
колективу.
Серед форм роботи, що потребують більшої уваги з
боку педагогів: зустрічі з цікавими людьми, ділові ігри, тренінги, театральні
постановки, активно-рухові (походи, спортивні ігри), випуск класних стіннівок,
а також портфоліо учня і класу (яким вже приділялася увага на одному із
засідань ШМО!?).
На посередньому рівні класні керівники оцінили
свої знання і вміння щодо організації роботи з батьками, підготовки і
проведення диспутів і дискусій, методики КТС, застосування методів діагностики
виховання, соціальне проектування (з вивчення якого ми починали 2014-2015
н.р.!?), використання Інтернет-технологій у виховному процесі.
Рівень вихованості на початок навчального року
Клас
|
Учнів
|
НР
|
СР
|
ДР
|
ВР
|
5
|
20 (15)
|
1
|
5
|
4
|
5
|
6
|
10
|
1
|
4
|
3
|
2
|
7
|
16 (13)
|
3
|
5
|
3
|
2
|
8
|
18 (15)
|
4
|
7
|
2
|
2
|
9
|
14 (11)
|
4
|
4
|
2
|
1
|
10
|
16 (11)
|
1
|
3
|
3
|
4
|
11
|
17 (15)
|
0
|
7
|
5
|
3
|
111 (90)
|
14 (16%)
|
35 (39%)
|
22 (24%)
|
19 (21%)
|
Рівень вихованості на кінець навчального року
Клас
|
Учнів
|
НР
|
СР
|
ДР
|
ВР
|
5
|
20
|
3
|
0
|
12
|
5
|
6
|
10
|
0
|
1
|
7
|
2
|
7
|
16
|
4
|
5
|
7
|
0
|
8
|
18 (17)
|
2
|
8
|
5
|
2
|
9
|
14
|
1
|
2
|
9
|
2
|
10
|
16 (14)
|
1
|
1
|
8
|
4
|
11
|
17
|
0
|
5
|
12
|
0
|
111 (108)
|
11 (10%)
|
22 (20%)
|
60 (56%)
|
15 (14%)
|
Результати дослідження показують, що протягом
навчального року зменшилась кількість учнів, що виявляють низький, середній та
високий рівень вихованості і збільшилася
кількість вихованців з достатнім рівнем (виявляють позитивну самостійність у
діяльності, мають ситуативну громадську позицію). Разом з тим, 10 % вихованців
характерна слабка, нестійка позитивна поведінка, яка регулюється в основному
вимогами дорослих та іншими зовнішніми стимулами і збудниками, ситуативні
прояви самоорганізації і саморегуляції. 22% вихованців властива самостійність,
прояви самоорганізації і саморегуляції, відсутня громадянська позиція. Лише 14%
вихованців мають стійку і позитивну самостійність у діяльності та поведінці,
проявляють активну громадську та громадянську позицію.
Задачі шкільного методичного об’єднання класних
керівників на 2015/2016 навчальний рік:
- реалізація
Державної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів у
загальноосвітніх навчальних закладах» та Концепції національно-патріотичного
виховання дітей та молоді;
- забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й
соціалізації учнів;
- удосконалення знань членів ШМО
про виховну систему школи, систему виховної роботи, теорію і методику виховної роботи,
її зміст, методи та форми організації, сприяння становленню й розвитку системи
виховної роботи класних керівників,
- створення умов
для підвищення професійного рівня класних керівників, формування сучасного
стилю професійного мислення, готовності продукування нових педагогічних ідей,
технологій, поширення перспективного педагогічного досвіду, прагнення до
самовдосконалення,;
- координування планування, організації та
педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
- забезпечення
наступності освітнього процесу та позакласної роботи у формуванні життєвих
компетентностей учнів;
- вдосконалення та розвиток системи учнівського самоврядування;
- впровадження
цілеспрямованого і професійного управління виховним процесом, що передбачає
вивчення вихованців, встановлення
психолого-педагогічного діагностування, підпорядковане меті виховного впливу, об’єктивне оцінювання
результатів виховної роботи;
- залучення та координація зусиль
батьків, педагогів, громадськості та соціальних інституцій до процесу виховання
дітей та учнівської молоді;
- підвищення компетентності класних керівників щодо використання
інтернет-технологій, удосконалення навичок цілеспрямованої самостійної роботи з
інформаційними ресурсами.
Немає коментарів:
Дописати коментар